Bestilling
Avbestilling
Standen kan avbestilles inntil 7 dager før leieperioden begynner.
Pris & kommisjon
Prisoversikt er å finne på vår hjemmeside. Alle våre priser er inkludert MVA Kommisjon på 15% trekkes automatisk fra total salget.
Utbetaling
Utbetaler 85% av total salget til stand leierens konto etter avsluttet leieperiode. Utbetalingen av fortjenesten skal utføres senest 90 dager etter leieperiodens opphør.
Forretning
Ved bestilling skal informeres hvis det skal selges MVA pliktige varer fra standen. Den som leier standen er selv ansvarlig for å informere korrekte opplysninger til skatteetaten. Begrenset antall stander blir til denne typen virksomhet.
Oppstart
Standen skal rigges opp når leieperioden begynner helst mellom kl. 10-11 samme dag, eller en time før stengetid dagen før. Leieperioden er antall dager som er valgt ved bestilling. Butikken er stengt på søndager og alle andre fridager i henhold til norsk lovgivning.
Max 70 varer per standard stand og blir standen stående utøver bestilt leieperiode tilføyes det ekstra
kostnader i henhold til prisliste.
Det er ikke tillatt å flytte eller sette fast ting på standen. Alle varer som blir plassert utenfor standen blir fjernet. Dersom standleier ikke har rigget opp første dagen i sin leieperiode, kan den bli leid ut til ny kunde uten varsel, og standleier har ikke krav å få standleien tilbakebetalt.
Standleieren er selv ansvarlig for å sikre sine varer godt, spesielt hvis dem er tunge eller har hjul. Vi har kles- og buksehengere til fritt bruk.
Standleier er selv ansvarlig for å registrere sine varer og sette pris. Vi printer ut prislapper med strekkekoder når standen rigges opp.
Varesikring
Standleier har selv ansvar for sine varer. Varer som blir borte, ødelagt, stjålet eller ødelagt av andre kunder kan ikke stilles til ansvar for. Ved brann-, vannskade eller innbrudds tyveri er 2 liv ikke erstatningspliktig. Standleier er ansvarlig for å forsikre sine varer.
Orden og oppfylling
Du er selv ansvarlig for å rydde din stand og du er velkommen til å fylle med varer så ofte du ønsker. Det koster 10kr for å printe ut ekstra prislapper (33 stk/ark) når du har fyller på din stand. Du har også mulighet for å kjøpe ekstra service, hvor vi rydder opp på din stand.
Vare uten prismerker
Hvis en vare mister sitt prismerke i butikken etter standleien er slutt, vil den bli plassert ved område med varer uten prismerker i butikken. Det er derfor viktig å sjekke om man gjenkjenner saker og ting på denne standen – også etter opphørt leieperiode, da mange ting først dukker opp når andre standleiere pakker sammen. Varer uten prismerker oppbevares i avdelingen i minimum 14 dager, hvor de etter det tilfaller, som fritt kan donere, bortskaffe eller selge dem.
Endring av pris
Ved endring av pris skal gamle prismerker fjernes og nytt prismerke settes på. Personalet må informeres hvis standleier ønsker å ha utsalg på sin stand så de kan registrere det i vårt system. Personal må informeres hvis standleier ønsker å ha utsalg fra sin stand. Standleier kan velge mellom 25%, 50% og 75% rabatt og vi har utsalgs skilt som dere kan låne.
Tømming av stand
Leieperiodens siste dag skal standen være tømt ikke senere en time før stengetid. Viktig er å ha med ID-kort. Hvis standleieren ønsker kan personalet tømme standen mot betaling.
Hvis standen ikke blir tømt til riktig tid uten avtale påfaller det ekstra kostnad for standleier for flytting eller ned pakking av standen. Deretter oppbevarer vi varene i 2uker, hvor de deretter tilfaller
Eiendomsrett og varebetingelser
Selger er alene ansvarlig for å ha uinnskrenket eiendomsrett
og rett til å selge varene på standen. Det er forbudt å selge ulovlige,
forfalskede eller skadelige produkter. Tobakk, nikotin, alkohol, mat, våpen,
fyrverkeri, pornografisk materiale eller andre produkter som personalet ikke
anser som passende, blir umiddelbart fjernet. Varepartier kjøpt fra Ebay, Wish,
AliExpress, etc., og produkter som ikke er sertifisert er uønsket. Hvis noe av
det ovennevnte blir oppdaget i vår butikk, forbeholder vi oss retten til å
fjerne disse varene uten refusjon.
Det er forbudt å drive med markedsføring på standen og varer
som vurderes skadelige for butikkens standard blir fjernet av personalet Ønsker å holde høy standard derfor blir varer som er skadet, uhygieniske, illeluktenende eller møkkete fjernet.
Personvern
Vi vil ikke under noen omstendigheter avsløre informasjon om kunder til en tredje part. Forretningen vil ikke selge noen personlig data uten tillatelse fra den det gjelder.
Forretningen forstår og respekterer viktigheten av privatliv på internett. Forretningen vil ikke avsløre informasjon om kunder/brukere til en tredje part, med mindre det er nødvendig for å implementere en transaksjon. Forretningen vil ikke selge ditt navn, adresse, e-mail adresse, kredittkort eller personlig data til noen tredjepart uten din forutgående tillatelse. Våre regler og oppbevaring av personsopplysinger er i henhold til norske personopplysingsloven 15.juni 2018 (GDPR).
Om oss
Vi er en secondhand butikk med fokus på pent brukt klær,
interiør, og andre relevante produkter.
Det er viktig oss for at folk kan kjøpe miljøvennlig og at det lønner
seg økonomisk.